Programforklaring

Hva er Go Ruck Yourself?

Go Ruck Yourself er et treningsprogram for deg som vil bruke skauen til å trene deg sterk og utholdende på en noe utradisjonell måte. 

Den primære treningsformen som benyttes er Rucking, som vil si at du går «tur» med vekter i sekken. 

I dette programmet bærer du en kettlebell i sekken, slik at du i tillegg kan utføre «vanlig» styrketrening underveis i «gåturen». På denne måten får du både trent styrke og utholdenhet. 

(Har du ikke tilgang på kettlebells, finnes unntak. Mer info om dette får du i programforklaringen). 

Hvem er programmet for? 

Om du liker naturen/skogen, gåturer, bli sliten, og er ute etter helhetlig styrke, er programmet for DEG. 

Go Ruck Yourself er et PRIMITIVT program. Det vil si at du gjør relativt ENKLE ting. 

Programmet er til tross for dette særdeles EFFEKTIVT, både for styrke, utholdenhet og til og med fettforbrenning (en hyggelig bonus på kjøpet om det er noe du er ute etter).

Selv om det på papiret både er og ser enkelt ut, vil du kjenne at det på ingen måte er LETT. Jeg har selv i svake øyeblikk «angret» på at jeg kjørte en styrkeøkt uti skauen, når jeg innser at jeg må også må gå TILBAKE igjen.... men, da får man mental styrketrening med på kjøpet også (det blir alltid bra til slutt). 

Undevurder aldri kraften av det enkle. ;) 

For å oppsummere er programmet for deg som enten digger naturen, som vil trene alene utenfor et typisk senter, eller for deg som rett og slett vil gjøre noe annet ved siden av «den vanlige» treninga. 

Hvordan utføres det? Hvor mange økter i uka, osv? 

Programmet baserer seg på 3 ukentlige økter, der alle følger samme ramme. Det vil si: Rucking (belastet gåtur), pluss en styrkeøkt integrert i runden. 

Om du ønsker, KAN du potensielt kun velge Rucking, og trene styrkerunden hjemme eller på gymmet. (Mer om dette i programforklaringen.) Programmet gir med andre ord rom for fleksibilitet. 

Programmet følger en 3 ukers syklus, som vil si at øktene blir noe tyngre fra uke 1, til uke 2 og til slutt tyngst i uke 3.

Etter uke 3, starter du på uke 1 igjen, da enten med samme belastning som første runde, eller LITT tyngre. På denne måten kan du enkelt sikre den nødvendige kontinuiteten i treningen og med denne treningsformen. 

De 3 ukentlige øktene består av en «lett», «moderat» og «tung» dag. 

Hvorfor trene programmet?

Personlig har jeg hatt meget stort utbytte av denne treningsformen. Ikke bare med tanke på treningseffekt, men også den mentale biten. 

Det å være ute og i bevegelse i norsk natur, med god luft og fravær av støy og distraksjoner, er i seg selv nok verdi av denne treningsformen. 

Så, enten du er ute etter å få det bedre mentalt, fysisk eller begge deler (alt henger uansett sammen ;) så vil Go Ruck Yourself levere varene! 

Jeg har eksperimentert med denne treningsformen siden 2016 og anbefaler den til absolutt alle som liker trening, idrett, fysisk aktivitet og som er over gjennomsnittet glad i friluft. 

Hva trenger du av utstyr? 

I dette programmet har du behov for en sekk som tåler litt. Jo mer du tenker å bære, desto mer må den naturligvis tåle, og motsatt. Har du allerede en solid tursekk, er denne i boks. 

Du trenger også tilgang på kettlebells. I prinsippet kan det holde med EN, men jeg vil på det sterkeste anbefale at du har flere vekt-nivåer å leke deg med.

Dette gjør at du kan variere intensiteten på øktene. 

Har du kun tilgang på EN kettlebell, eller ikke i det hele tatt, kan du potensielt belaste sekken på andre måter (og heller trene styrke utenom), så det ER mulig å tilpasse programmet til alle forhold. 

Når det er sagt, vil jeg på det sterkeste anbefale å ha tilgang på flere kettlebells. Det er en solid investering i et teningsredskap du kan ha med deg resten av livet. 

Så, for å oppsummere.

Det du trenger er 

- En solid sekk

- Kettlebells (Helst i 3 ulike vektklasser, men du kan komme unna med EN). 

Hva får du etter bestilling? 

Etter bestilling får du tilgang på programmet i medlemsportalen på denne siden. 

Når du logger deg inn får du tilgang på programforklaringen og en PDF-fil av programmet du kan laste ned (og evnt. printe ut for å ta med på trening). 

Programmet inneholder en oversikt over hva du konkret skal gjøre i uke 1, uke 2 og uke 3. 

Distanse for rucking-tur, øvelser i styrkøktene, sett, reps, pauser og alt som er nødvendig, er forklart.

Dette er et ENKELT opplegg som ikke tar mange minuttene å sette seg inn i. 

100% fornøyd garanti 

En av mine kjerneverdier er at du skal like og ha utbytte av det du kjøper fra meg. Derfor får du en 100% fornøyd-garanti med på kjøpet. Det vil si at du kan prøve programmet i 30 dager før du bestemmer deg. Er ikke programmet for deg, kan du sende meg en e-post til eirik@eiriksandvik.com, så får du betalingen refundert. 

Dette får du tilgang på etter bestilling

Etter bestilling får du automatisk tilgang til programmet og kan starte treningen med det samme!

  • 1

    Last ned programmet her! :)

    • Go Ruck Yourself (PDF)

    • Online Coaching - for deg som har bestilt programmet innen søndag 29. mars

Go Ruck Yourself!

Programmet for deg som vil trene kroppen sterk og utholdende i skauen!

Siden 2016 har jeg eksperimentert med treningsformen «Rucking», som enkelt sagt vil si å gå med vekter i sekken. I mitt tilfelle har det vært snakk om å gå med kettlebells i sekken, hvilket gjør at man midt i økta kan stoppe opp og utføre styrketrening (og annet etter ønske og behov). Go Ruck Yourself! er laget basert på mine erfaringer og er min personlige anbefaling til alle som vil starte med rucking – og som ønsker på få MAKSIMALT ut av denne treningsformen.